Friday 23 September 2011

Khilafnya hambaMu ini...

Rini kerja lagi (aku kerja lab assistant, part time job)
6pm-8pm..

8pm, still ada customer, aku print kat dia…even kawan yang ganti shift aku dah datang..sebab aku dah print separuh jalan. Lagipun nak mudahkan kerja kira duit nanti.

Lepas siap kerja aku, cepat2 aku naik bilik. Masa tu dah 8.15pm..

Cepat2 aku wuduk, solat maghrib pun macam ayam patuk (bak  kata ustazah aku masa sekolah rendah)
Masuk rakaat ke2, aku cepatkan lagi bacaan, takut2 xsempat..surah lazim jauh sekali aku nak baca, baca alFatihah je…sebab aku rasa memang waktu dah sangat suntuk. Aku x sure isyak masuk pukul berapa..

Masa rakaat ke2 tu la,,aku dengar azan..
.
.
.
.
.
Tak taw nak kata apa…macam biasa, air mata je yang jadi sahabat setia aku…

Rasa sangat bersalah!

Bayangkan….

Sebab nak cari duit, aku terlepas solat.

Dan dengan duit tu aku makan.

Bila makan, duit tu jadi sumber darah daging aku..

Tapi…berkat ke duit tu?

Berkat ke duit tu? Soalan yang berlegar2 dalam mindaku…tak henti2!!

Berkat ke?

Ohhh…….God! 



Anda, anda dan anda,,,,janganlah jadi macam saya..

Memang duit tu penting, tapi kalo sampai tinggal solat,,,,


Kalo sampai Pencipta sendiri diletak tepi,,

Hebat sangat ke duit tu?

Uni,,,,duit x boleh wak masuk kubur!

Sejam aku dapat rm2.30, tadi aku kerja 2 jam..

Rm4.60.

Aku takkan guna rm4.60 dari gaji aku hanti!!

Nekad!

Fullstop!

Y_Y ..ampuni aku oh Tuhan… Y_Y

UniMeOw : ni baru part time job, belum kerja betul2 nanti…..ya Allah, kuatkan kami.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...