Tuesday 25 October 2011

Presentation yg mampu menjulingkan mataku


1.   Text panjang berjela
Dia tulis sampai penuh skrin, sampai huruf jadi besar ciput, then dia baca.
kalau 30 minit dia prezen,,ke 30-30 minit tu la dia baca….xde ayat sendiri langsung!

Nak lagi best,,dia copy paste stret dari ladang! blog or website…macam _____ (sila isi sendiri)

Helo..?!! kalau macam tu baek aku tengok berita… Kalau aku g klas semata2 nak dengar kau baca,,baek aku g klas tadika! :D

2.   Warna yang menyakitkan mata
Selalunya gegurl la yang pakar dalam bab menghias slide ni..(waaa hari ni dalam sejarah…1st tyme aku kata kat gegurl! Selalunya beboy jer yang kena..muahaha~)

Kalo letak gambar sebagai background,,,kaler meriah kemain! Aku pun suke wat camtu,,tapi at least wat la bg transparent sikit…xde la ponin… x pon letak r kotak2,,baru leh nampak tulisan..

Kadang2 tu ade gak manusia yang letak background itam,,tulisan biru terang..x pon merah ang ang… amboi mak ngahhhh…agak2 la….:)

3.   Penerangan dengan bahasa macam kitab veda
Bila ada orang tanya, dia jawab. Ni memang la bagus..aku selalu je x leh jawab,,, eheh… tapi bahasa yang dia guna,,mak aiii…

“sesungguhnya beruang dan kucing itu bukanlah saudara, kerana pendekatan yang digunakan oleh psikologis ketika melatih mereka adalah tidak sama..maka…arakian…syahadan…alkisah...bla3…”

Heiii saudara/i, saya tahulah anda juara who wants to be a millionaire debate dulu.. tapi bile namanya penerangan,,anda kenalah terangkan bagi orang paham..bukan bagi orang pening atau terkesima dengan kata2 yang terbit dari mulut anda tu…:D

owh,,,terserlah jugak bakat aku dalam bidang leteran ni rupanya,,,haha~
ok,,setelah beletiaQ,,saya akan berhenti beletiaq selama beberapa minggu hari. Maka selamatlah kucing2 aku kat umah selama beberapa hari ni…ahaks!
UniMeOw: adakah kemahiran beletiaQ itu adalah hak milik setiap wanita..? sekadar soalan..:p

beginilah kapasiti kejulingan aku bila ada presentation macam 2,,,huhu... (pic google)


2 comments:

Nazirah said...

orang yang berkenaan tu lupa kot nak google tips how to make excellent powerpoint and interactive presentation

UniMeOw said...

myb la kot kan nazirah..

hehe uni prezen pon bukan bes sgt,,tp pandai jeerrr kritik orang...adeh! ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...