Wednesday, 29 February 2012

28 Februari 2012 – Hari Pembaziran Air Mata (oleh aku je)


Semalam aku kena cakaq meow2.. nama dia Tokin. Dia memang otai.

Camner leh kena cakaq? Aku akui memang disebabkan kebodohan sendiri la.. plus, aku x ikut pesan abah..huhu dan ni la balasan yang aku dapat..

Aku nak jadi heroin, konon nak selamatkan Kiko dari kena belasah ngan Tokin. At last aku yang jadi mangsa keganasan Tokin yang x bertempat tu..sob3..


Pas kena cakaq tu, terus aku masuk bilik. Malu. Ramai jugak budak blok aku yang bukak pintu, sebab terkejut dengar aku menjerit.

Bila dah masuk bilik, darah menitik2 kat lantai. Nasib baik ada rumate aku, berani orangnya.. Farah, junior aku. Dia yang lapkan darah & pujuk aku supaya berhenti menangis. Dia jugak yang pujuk aku pergi PKU (Pusat Kesihatan Universiti). Dia jugak la yang temankan aku naek bas g PKU, juga pujuk aku dalam bas sebab malu,,nangis dalam bas.

ni masa mula2 kena.. Farah yang tolong lap..huhu...ni bukan darah period k!!


Aku merayu2 kat doktor, jangan la jahit.. aku takut sangat.. seumur hidup aku x pernah luka sampai kena jahit. Aku selalu berdoa semoga dilindungi daripada kena jahit. Sungguh, aku takut sangat2. Pesakit2 lain pandang je aku nangis2 kat PKU tu. Aku tebalkan muka. Dah memang aku takut, nak wat camner..


Masa kena jahit, aku tutup muka dengan bantal kat PKU tu. . takut nak tengok. Tangan kanan pegang bantal, aku gigit jari tangan kiri supaya x menjerit.. cis, baru aku perasan aku gigit jari kiri..ptuihh!!! Sambil tu aku menangis lagi..tak ubah macam budak darjah 1 kena buli dengan budak darjah 6.

“ishh..malu la nangis macam budak kecik..” kata doktor. Huh, nasib baik ko yang tolong aku doktor, kalo tak dah lama aku cilikan mulut ko..


Pas kena jahit, doktor suruh aku pergi kat meja dia. Bajet aku senang2 je ke nak jalan..grrrr… dia nasihatkan aku jangan banyak berjalan, sebab takut kaki bengkak. Aku pun mintak la MC, sebab esok (hari ni) ada 3 kelas. Nak taw apa jawapan dia?

“alaa xpayah MC la..kamu kena cakar je pun, bukan kena gigit..”

Mana dia taw Tokin x gigit aku?grrrr.. sungguh aku langsung x faham, kenapa doktor kat U payah sangat nak bagi MC? Apa ganggu gaji dyorang ke kalo bagi MC??

Aku pun blah dari PKU, tunggu bas dari pukul 2 sampai 3.30.. nak gerak pun sakit. Lintas jalan macam kura2. Tunggu jalan clear dulu baru aku lintas. Masa tunggu bas, aku menangis lagi. Tapi kali ni nangis cover2 sebab ramai orang…huhu

Sampai je kat bilik,,aku tido pas makan ubat. Sakitnya makin menjadik-jadik. Giler sakit. 

Aku cuba tido, doktor pesan kaki tu kena letak atas bantal. Punya la payah nak tido.. sebab sakit. 1st time aku rasa macam ni. Siyes. Bila dah boleh tido, aku terjaga pulak. Sebab darah dah meleleh kat bantal. Terus aku gtaw kawan2 aku, nak taw normal ke jadi macam ni..

Setiap "scene" yang aku citer lam n3 ni, semuanya aku menangis..huhu memang membazir!!

Tak lama lepas tu, Masyi datang bilik aku. Papah aku pergi bilik air. Kaki aku makin sakit. Then Mimi sampai.. dyorang yang tolong cuci luka aku, then letak ubat sapu. Huhu aku takut nak letak sendiri. Nak tengok luka tu pun aku takut sebenarnya.. tu pun ada orang still xpuas hati sebab aku xjadi doktor..waddafish..?


Fiey datang masa Masyi n Mimi tengah balut luka aku. Fiey yang tolong cuci darah kat kerusi.


Ni pas aku balik bilik..tQ Fie yang sudi cuci semua ni..sob3~

Pastu ada la kawan2 yang datang melawat. Kak Cu MeOw, Kak Una, Kak Fizah, Kak Aina, CT.. tqvm!!
Nasib baik ada kawan kannn…

tQ semua yang sudi datang melawat..

tQ masyi, mimi, fi, kak cu yang banyak tolong elly.. tolong beli makanan, tolong ambik air kat ely…tolong cuci luka..tolong gtaw lecturer..

tQ kak una sebab ajaq aku solat cara duduk.. masa sekolah dah penah belajar, tapi xpernah amal..huhu

tQ tuan sebab bagi moral sapot…

tQ jwa sb sudi reply mesej aku..

tQ semua.. tQ Tokin sebab cakaq adek..grrrr….adek xmo kawan Tokin dah,,sampai bila2!!! *tipu

Nie la Kiko..mangsa yang kononnya aku nak selamatkan..huhu
pic Tokin xde. aku dah ntaq pic dia kat Balai Polis..:p


malam, aku bagitau Achik.. 
aku tak gtaw abah n mama, aku xmo dyorang risau, plus, aku takut kena marah, plus, aku takut dyorang xbagi aku maen kucing lagi..huhu kalo dyorang yang larang, aku xleh ingkar..Y_Y

jawapan Achik..”ceh, lekeh betoi. Kena cakaq kucing pun sampai kena jahit..”

Hehe memang tu la jawapan yang aku nak dengar. Atlis dia tak risau…

UniMeOw: mesti ada hikmah semua ni terjadi..aku yakin..!

19 comments:

GtHans said...

akak tak penah kena jahit..penah kena injek jer sbb tangan kena gigit time slamtkan kucen gaduh gak..sabar yer Uni..moga cepat sembuh..nak tgk pic jahit tu bleh? ;p

UniMeOw said...

huhu segan lak nk tunjuk..:'(

4jahitan je kak..cuma luka dalam..sb 2 kna jahit gak..sob2..


bersama2lah kita memboikot tokin! >_<

Ros said...

Salam Uni,

Kesiannya Uni...teruk tu sampai kena jahit.....Tokin ni melatah kot Uni ....

UniMeOw said...

haha kami sama2 melatah kak ros..

hadeh..

IntaNBerliaN said...

adoiiii.. seriau pulak...

Naz said...

letak la gambar kaki berjahit tu..Tokin sembunyi sbb takut kena marah kot..

----- ----- said...

hehe~~..
mesti sakit kn...
semoga cepat sembuh..
peace..^.^

NINJA

UniMeOw said...

kak intan:huhu memey seriau kak...sob3...Y_Y

naz:xleh letak,,aurat..(bajet baek..)haha..
huh,,semalam je dy ngorat kikin dpn blik uni..uni pgil dy,,sb nak balas dendam,,tp dy wat xtaw je...mentang2 uni xleh kejar dy..grrrrr

ninja:tQ...:)

Ca Cik Duyung said...

ish..teruk gak tu smpai kena jahit..kucing gaduh ni mmg xleh masuk campur..diorang akan bertindak luar kawalan..walaupon kucing tu baik pd waktu biasa..yela..masing2 time gaduh tu nak tunjuk sape kuat..hehe..

semoga cpat sembuh..

UniMeOw said...

betol 2 ca,,mmg spatotnya xleh bzbody ble dyorg gado..
uni panik,sebab 2 volunter je jd pengadil time 2..huhu

m4rilyn said...

dah ada tanda kenangan tu.

kita dlu msa skolah 2x kne inject sbb kucing

parut tu jgn cakap la

semoga cepat sembuh ye

UniMeOw said...

ha'a kan cik marie..tanda kenangan..huhu

tQ aw..:)

Mia Zara said...

camne leh kena smpai kena jahit ni..ish.. laen kali jgn maen ngn kucing... nanti sy pi melawat na...

UniMeOw said...

huhu xkan xmaen kot...

ni yg maleh nk cte...:'(

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

lainkali...jangan pegang atau dekat dgn dorang bila dorang tgh gaduh...siram je dgn minyak panas..ehehehehehehe...

takde la..siram dgn air jer budak2 ni..kalo tak cukup segayung..sekolah mandi pon oke gak.. :P

dah elok ke lukanya? moga cepat sembuh ya!

sha my heart said...

Ya ALLAH, teruknya..

Takut plak kak sha. Tak pernah pun dgr mcm ni. ingtkan kena cakar biasa2 je.

Ingtan utk kak sha, jgn 'terpa' masuk kalau kucing sdg gaduh.

Nasib baik ada kawan2 kan? Smga cpt smbuh ya.

Mia Zara said...

(^_^) sabar yerrrrrrrr... laen kali pi kaco lagi kucing gaduh yerr...hehehe... sembuh cepat2 tao..

*Vivilicious* said...

eh.saya tak penah lak kena jahit..tp bengkak sampai kena balut dgn kunyi hidup n mnyk pns ada..sbb kena ggt smpai bengak dan biru..duk kmpg..ssh cr doc ms tu..uni jgn nangis k..hehe cian uni..hehe

UniMeOw said...

tq wat sume yg doakan uni cpt sembuh..dh sembuh dah ni..hehe

v,,xnanes dah..sob3...:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...