Thursday, 1 March 2012

~Dah bagitau Abah~


Setelah didesak2 oleh Masyi & Mimi, akhirnya aku buat keputusan untuk bagitau abah pagi ni. Bagitau pasal kaki aku ni..

Memang aku xnak abah risau, tapi kaki aku ni makin bengkak lak.. susah nak jalan, sakit..

Mula2 abah beletiaQ jugak la, nape aku main kucing lagi.. padahal hari tu aku dah janji xmo maen kucing dah, pas Belang cakar+gigit aku sampai lebam. Huhu.. aku jawab,
”ni kucing lain pulakkk.. adik bagi makan kat Kiko (bajet abah kenal kan..haha), pastu Tokin mai cakaq Kiko. Adik dok dekat, adik pon kena la sekali..” aku jawab sambil nangis2.. maybe abah kesian, dia pun xjadi nak marah..huhu *nasib baik



Abah ingat aku luka sikit je kot. Bila aku cakap kena 5 jahitan (sori kak GtHans, silap info, 5 jahitan sebenarnya..huhu), ayat pertama abah:
“ya Allah,,anak akuuuuu…”
huuuuuu lagi la aku nangis…uhukkk….




Aku cter la kaki aku bengkak, susah nak jalan. X pergi kelas pun. & yang paling “best”, doktor x bagi MC sehari pun.. abah punya la marah.. abah suruh aku pegi PKU lagi, tapi aku cakap aku dah xnak pegi PKU. Aku duduk dalam bilik ni pun kaki dah bengkak, kalo aku jalan bertambah2 la bengkak..huhu


Terus abah nak bawak aku balik umah.. huhu aku takut jugak sebenarnya, nak pergi klinik lain. Tapi kalo dah xde jalan, terima je la..

Hmmm rupa2nya hari ni pun hari pembaziran air mata lagi…sob3…

& hari ni Allah nak tunjuk kat aku, yang abah memang sayang kat aku.. even dia marah pun, marah sebab sayang.. *Nangis lagi

Abah mmg penyayang...cayang betoi dia kat si Eddy gumok 2..grrrr
errr aku dah penah letak pic ni..:p


UniMeOw: persoalan di palotak masih belum terjawab..kenapa doktor kat u kedekut sangat nak bagi MC kat student..?grrrrr...

11 comments:

m4rilyn said...

doc tu blurr kot.

anywat get well soon ye

Nini D.. said...

adooiiiiii dik..camne la sampai jadi cenggini.

Naz said...

ce suruh Tokin cakaq dia ..baru dia tau sakit mcm mn..mesti nnt dia bagi mc byk2..

KucingMalaysia said...

get well son.lain kali jgn ler jadi heroin kalu kucing tengah bergaduh. cuba amikkan air ke renjis ke kucing yang garang tu. kesian dia, dah bengkak kaki tu..

tachi n poncho said...

tachi: kitorang doakan uni cepat sembuh..
poncho: amiiinn amiiinnn amiiiin

Mia Zara said...

semoga cepat sembuh yerrrr... ka.unimeoww... jaga luka tu elok2x..

sha my heart said...

ui, sampai macma tu sekali.. bahaya juga ye kucing ni.

Rehat ye..

P/s: pasal tak suka layan orang singgah kat shoutbox, a ah kan.. diorang bukannya baca pun. diorang BW je.

Suhami Ahmad said...

kalau kena cakar kucing bahaya...bisa...klu cakar manja2 gitew ok lagi...

hud aikara said...

kuya dan leo kirim salam...diorang cakap moga cepat sembuh..(^__^)v

onie said...

carefully ye... rindu awok ! :)

UniMeOw said...

wat sume yg doakan uni,,tqvm!! >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...