Saturday, 24 March 2012

Memoir ~ Hantu Raya Makan Darah di Sekolah

             Kejadian ini berlaku masa aku darjah 5, tahun 2001. Sedang aku elok2 belajar bermain dalam kelas, tiba2 kami dikejutkan dengan satu pengumuman gempar.

“diminta semua pelajar perempuan darjah 5 dan darjah 6 berkumpul di kantin sekarang.”

Nak kata ada kenduri, mustahil la pulak. Lagi pun masa tu bukan waktu rehat.

Setelah semua yang berkenaan berkumpul di kantin, agak teruk jugak la kami kena bebel.

Semuanya gara2 kemunculan “hantu raya makan darah” dari mulut adik2 darjah satu.

Begini kisah sebenarnya..

Pada satu pagi, sorang adik darjah satu (pompuan) masuk toilet. Tiba2 dia ternampak satu benda putih yang berdarah dalam toilet tu.

Maka dia pun takut. (sabor je la…)

Lalu dia mengajak kawannya (lelaki) pergi tengok kesan darah yang hantu raya itu telah makan. (huuuu sabor je la lagi..)

Bila kawan lelaki tu pun nampak benda yang sama, maka kecohlah satu kelas adik tu.

Lalu kesemua adik2 dalam kelas tu buat rombongan ke tandas untuk menyaksikan santapan hantu raya yang x habis tu..

Bila cikgu tanya, jawapan mereka ofkoz la “ada hantu raya makan darah”.

Akhirnya kami (semua pelajar pompuan darjah 5 & 6) yang jadi mangsa kena marah dengan cikgu, walaupun langsung xde kena mengena dengan hantu raya tu.  Siap diajar lagi apa yang perlu dibuat setiap kali menjadi mangsa hantu raya pada bulan mengambang. =_=”

Begitulah kesahnya.

Kalo lelaki blur dengan kisah ni aku xkesah. Tapi pompuan jangan wat2 blur ya..aku giget nanti! Haiipppp~


UniMeOw: dari alam budak ke alam dewasa-satu zaman yang memeningkan! Haha..

15 comments:

Naz said...

hahaha..hantu raya sapa yang terlepas tu..

GtHans said...

bahaya tul kalau antu raya terlepas..ahaha

sue perbs.. said...

Haha.. Mule2 blur gak bace cite ni.. Bile bgtau pasal lelaki tk fhm tu bru la dpt tgkp mksd nye

UniMeOw said...

naz & tatak:2 la pasal..xpasal2 sume kena mrh..huhu

sue:seb bek paham..kalo x jgn ngaku pmpuan la..hehe lawak je..meoww~

Cik Ju said...

hehehe..hantu raya sangat le tu..:)

UniMeOw said...

hehe antu raya blajar kat skolah..:p

Nini D.. said...

hahahah...ada sesapa tak yg mengaku itu "hantu raya" dia? kikiki

KucingMalaysia said...

hahahaa... kisah "hantu raya" ni mmg femes la ;)

Leeyana Amzar said...

hehhe faham2 makanan antu raya tu hehehhe

UniMeOw said...

nini:xdenye nak ngaku..xpasal2 sume kne bebel.hadeh~~

KM:hehe meh uni femeskan lg..:p

leeyana:nseb bek fhm..kalo x nk soh tukar jntina la..haha

xila riston said...

ahhhh serammmm hehe

hud aikara said...

hahaha...kelakarlah...'hantu raya' sapelah tu yek..mesti budak yg tinggal tu takut bila heboh satu sekolah..hahaha..

Suhami Ahmad said...

kat skola atok dulu pun ado kisah ni! menyeremmmmkan

IntaNBerliaN said...

oooo bc mula2 xphm.. last2 br pham..hihiihiii

UniMeOw said...

xila & atok:haha mmg serammmm...

hud:kalo dia ngaku kan sng,,xde la sume kena dgr syarahan percuma..hehe

kak intan:yeyyy paham jugak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...