Friday, 9 November 2012

Petua : Losyen Semulajadi


Sebelum memulakan segmen perkongsian petua hari ini, suka saya menyatakan bahawasanya; petua ini belum pernah dicuba oleh saya, sebaliknya petua ini dirembat daripada buku persatuan pengguna..huhu jadi terpulanglah kepada anda sama ada nak mencuba atau tidak..lalala~

Anda hanya perlukan kulit pisang masak dan ½ cawan susu segar.














Caranya, kulit pisang tu dicuci dan dipotong menjadi kepingan kecil. Pastu kisar dengan susu segar.

Simpan bahan tadi dalam botol dan sejukkan dalam peti sejuk. Pastu gunalah sebagai losyen.

Khasiat : menghapuskan kotoran pada kulit, menyegarkan kulit yang kering / bertompok..


UniMeOw : nak kurus~! "selagi x kurus xmo kawen!" eheh?! :p


12 comments:

Syaifuddin Alias said...

hamboi boleh percaya ke ni ..haha

Chic Na said...

losyen original ni. huhu..

so kalau nk kawen kena cpt2 kurus. ;)

Papa Mifz said...

macam leceh jer...PM lebih rela beli kat Watson berhampiran..hehe

Zara Alisha said...

huhu.. ok semoga cpat kurus..hhuhu.. leh makan nasi minyak spesel

UniMeOw said...

syaifuddin:ntah ler..hehe ce try! ;P

chic na:oleh krn lmbat lg nk kawen,,maka....... :p

UniMeOw said...

PM:beli kt uni 1 yer..haha

zara:alaaa nsk myk 2 sem ni jugak k uni leh msk kt kmu...hehe

Sinichi Edogawa said...

hahhahaah..... nice...

Akfarinah Maisarah said...

xpatut....

IntaNBerliaN said...

wah petua yg bagus ni.. leh jimat hihii

Nelly Strange said...

nice !!

Lelaki Ini said...

thanks for sharing

UniMeOw said...

:)

akfarinah,,pe x patot?aku tiru ko la ni..
ko lg teruk,,selagi x ___ xmo kawen..haha ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...