Saturday, 2 June 2012

Pesanan Seorang Abang


Baru2 ni aku balik kampung. Kat dapur, tetiber je berlakulah dialog ini antara aku n along aku..
*aku=adik, along=cho
Aku: haissyyy celcom ni…line xdak! Nak mesej pun payah!!grrrr…
Along: adek mesej ngan sapa?? bf ka..?
Aku: erkkk…adik mana ada bf… (ayat spontan)
~Diam~
Tetiber aku rasa nak tergelak dengan jawapan aku tadi..muka aku dah merah..haippp..along pun sengih2 tengok aku..haha
Along: hah,,toksah dok tipu..cho x caya kamu xdak bf..
Aku:haha… (sambil membelek nset macam xpernah jumpa)
Along: bf adik baik x dengan adik?
Aku: bf adik memang baik ngan adik, tapi adik yg x baik ngan bf adik..haha (aku jawab lam hati je)
Melihat aku diam, Along menyambung..
“hmmm..kalau bf kamu xkaya, jangan la mintak yang bukan2,,jangan mintak yang dia x mampu..xpa la kalau x kaya pun, janji dia baik..”
Aku: hmm..
aku tercari2 makna di sebalik nasihat Along..dan aku mula mengerti..

Wanita,,
Carilah imam yang berakhlak, yang beragama..
Yang mampu membimbingmu kearah jalan-Nya..

Wanita,
Jika harta yang engkau utamakan sebagai kayu ukur,
Darjatmu tak ubah seperti pelacur!

UniMeOw: Maaf terkasar bahasa.


17 comments:

Chic Na said...

jgn lupa pesan abang ye uni. :)

Mia Zara said...

(^_^) .. sesungguhnya tidak akan ku minta sesuatu yg bukan keupayaan mu... cuma ku minta... bimbinglah aku... jadi Imamku.. Kasih dan syangmu...hehehehe...

CiK FizA said...

wahhh~ nasihat dr seorang abg. :)

ingat ye adek ! dgr nasihat abg tuh :DD

Masz Sidek said...

betul cakap along awak tu...
ingat pesan abg yer dek... :)

Cat is Kucing said...

ingat pesan along tu ;)

Akfarinah Maisarah said...

knp mesti sama traf nga pelacur

UniMeOw said...

maisarah:sb uni xnak samakan dgn kucg, dgn beruang, dgn arnab..haha..:p

lain2:insyAllah uni ingat..huhu...

Anonymous said...

amboi.. siapakah? huhu...

UniMeOw said...

seseorang d hati la..:p

Anonymous said...

yg penting bkn kucing kan? :D

UniMeOw said...

bkn la!!
kalo kucg ak tulis seseekor d hati..haha

Che Rosliza Che mat said...

Pesanan abang begitu berharga...ibarat cam bapak kita...

UniMeOw said...

hehe agak r..dah la dia abg sulung..

Hanie Dew said...

sporting along ko.lelaki, kalau dia sabar bial ko merajuk,sabar bila ko buat hal,sabar jugak bila ko mengada ngada,sabar bila ko marah marah,tapi sekali dia bersuara ko mcm tersedar dr mimpi akan kesalahan ko. dia adalah lelaki yg bole membimbing. #pengalaman aku lepas married walaupun baru 3 tahun.. hee-hee (^. ^)

UniMeOw said...

owhh nasihat dr hanie pon sgt bguna!! :D

Cinta Misteri said...

untung laaa ada abg. so, dengar kata along yeaaa. abg CiM dah tak ada huhuhu....

CiM kawin dulu pun atas nasihat abg, tak bercinta tak apa...disbbkan arwah abg kenal sgt dgn hubby CiM nie, dia bertegas suruh CiM kawin dgn hubby CiM ni. Arwah Abg cakap;

"kawinlah dgn lelaki yg mencintai kamu, sbb lelaki yg kamu cintai belum tentu boleh mencintai kamu selama-lamanya"

UniMeOw said...

dgn lelaki yg mcintai kamu?huhu jap nak pk,,ada ke?eheh...:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...