Thursday 10 January 2013

Catsitter x Bertauliah

 “kak, saya nak mintak kak tolong jaga Kikin boleh tak? Saya nak balik sementara gap exam..”

“erk..boleh je akak nak jaga. Tapi umate akak xsuka kucing. Nak letak dia kat mana…huhu”
“xpe, t saya gi bilik akak..”


Malam tu, balik je keja, terus aku g bilik dia. Sebab aku takut dia bawak kikin & the babies datang bilik aku. Kang mengamuk pulak rumate aku kang..huhu xmo la macam tu kan..

Setelah perbincangan dilakukan, akhirnya Meera (adik yang mesej aku tu) cadang, aku tido je kat bilik dia sementara dia xde. Sebab Kikin+baby ada dalam bilik dia. Aku ok je la.. (sebab aku memang excited nak jaga kikin pun..hik3~~)
Kikin and the baby...


B4 Meera balik umah, dia datang bilik aku. Bagi kunci bilik dia. So aku boleh sesuker hati masuk/tido bilik dia.

So bermulalah kehidupan aku sebagai babysitter catsitter yang tak bertauliah. Aku xperlu jaga baby kikin pun, aku kena jaga kikin je. Baby dia biar la dia sendiri yang jaga..

Tapi kadang2 aku pelik jugak dengan Meera ni. Selamba je bagi aku tido bilik dia. Kami bukan rapat sangat pun. Cakap pun cuma pasal kucing, tu pun kadang2 je. Camner dia boleh percaya aku ek..nasib baik aku ni bukan pencuri ke penyamun ke..hadeh..!

menyenap pic kikin b4 tido..hehe

 
Selalu Kikin tido dengan baby2 dia la. Tapi camner pun dia mesti nak tido dengan aku jugak, atlis 10 minit. (perghh pandai pulak Kikin kira masa ye). Maybe dia dah biasa macam tu dengan Meera. Pastu bila baby dia bunyi baru dia tido dengan baby dia..

Tapi aku bukan selalu sangat ada dalam bilik. Banyak masa habis kat tempat keja. Tapi aku xde la sampai lupa nak bagi Kikin makan.hehe.. sukenye hari2 bleh tengok Kikin n baby dia…<3


mula la wat gedik dia tu, nak ikut aku g keja..grrrrrr

Masalahnya, si Kikin ni..kalau bagi makan x cukup (biasa la dekat2 hujung sem ni..), dia sibukkkkk je nak ikut aku gi keja..haihhh..

aku usaha ikut jalan berliku supaya dia tak ikut...hmmm..hampeh!

kikin,,stop following me! aummmm~

ni lepas kena marah. reti pun dok diam2 kat situ.. (lokasi:beberapa meter dari tempat keja..huhu)

Xpe la, yang penting…aku saaaaayang kikin sangat2!!!! Sem0ga kikin sihat selalu, tak garang dengan kucing lain & baby2 dia pun membesar dengan sihat & kuat! (minumlah Milo)

UniMeOw : cukuplah!

9 comments:

Zara Alisha said...

sekor je ke ank si kikin ni

UniMeOw said...

3ekor la yunk...taw la dyekor tu 'putihhhh'..hehe

::adibsalam:: said...

hai kikin,
heeee...baik la catsitter ni, nak jugak lah suh jagakan kucing kite :p

hazwan hairy said...

ada sekor kucing jga....blh la bg khwin..haha

RIZZNA said...

wahhhh.....rutin baru yeo.
laaa, abih2 yg uni msti akn samun adalah kitten tu. nmpknya kikin pown dh naik syg kt uni

Zara Alisha said...

hahaha.. serius xnampak.. putih sangat...

Mummy Sher said...

Alalalalaa..comelnyaaaaaa kucing awak tu!

UniMeOw said...

deyb:haaa meh la...kalo setakat jaga dlm u ni xkesah..hehe

hazwan:ok gak,leh jd besan..eheh

UniMeOw said...

CM:hehe kikin memang sayang kat orang yg bagi makan...JER!aummm

zara:haha kte snap pic x center..xbiasa guna kamera nset ni..sob3~

mummy:comel kan comel kan~~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...