Sunday, 6 January 2013

Saat yang Bahagia, Datang Sekejap Saja

Pada satu hari yang indah lagi damai, sedang aku menuju ke arah Masyi yang sedang menungguku dengan kesabaran yang semakin menipis, tiba-tiba aku ternampak seekor ibu kucing bersama dua ekor anaknya.

Ini dia..
 
 
Tokin (bapak), Tompok (ibu), Totoro (itam kecik), Yuki (anak mak dia)




Setelah berkenalan dengan mereka, aku berasa sungguh gembira. Hidupku di sini bagai dihiasi pelangi yang amat indah. Setiap masa hatiku rindu untuk bersama mereka. Tiada detik yang berlalu tanpa rasa sayang di hati ini untuk mereka. (ngok punye ayat!! haipppp~)

  Totoro & Yuki <3



Namun..ku sangka panas hingga ke petang, rupanya petir di maghrib hari.. (eheh??!!)
Hari ni, dengan hati berbunga rindu aku pergi mencari mereka.
“Tompokkk…tompokkkk~~”
Kelibat Tompok tidak kelihatan. Babynya apatah lagi.
“Babyyyyy….baby~~~”
Xdatang jugak. Selalunya kalo diseru dipanggil macam ni, memang akan menjelmalah wajah2 cute mereka tu..
Huhu…cedih la~~~ mana dyekor pergi..????
Aku tanya  penghuni2 bilik terdekat dengan port mereka, sorang pun tak tahu.
Tanya makcik cleaner, jawapan yang sama diterima.
Mana Tompok, Totoro & Yuki?
Cayang2ku, kalau kekor (kata ganti bagi korang) baca post ni, (bukankah dyekor buta huruf?) pulanglah nakkk… Mama merayu~~~ xpe,,mama xmarah Tompok dapat baby tanpa mama tahu bila tarikh pernikahan Tompok. Mama dah lama maafkan Tompok. Mama memang paham sangat dah ngan perangai abang Tokin kamu tu..Mama sayang Tompok tawwww…
“Pulanglah cayang…” lafaz yang bergema berulang2 di hatiku.
Makanan yang telah dibeli di kafe tadi dipandang sepi..yela,takkan aku nak makan lak kan..haha


entry terteruk aku abad ini. hahahahahaha


UniMeOw: boleh je kalau aku nak kejam.. Tapi aku tak sampai hati.


10 comments:

Miss Leeyana Amzar del rey said...

saya suka yang hitam tu...nyiooo :D

Chic Na said...

hihi.. sabar jelah. anak uni kawen lari eh. ;)

Cinta Misteri said...

Alolololo.....dh menghilang plak ank branak tu. Ntah manalah kannnn tompok tu besalin ekkkk

hafiz hafizol said...

Sy suka kucing yg bulu gebu2 tu... hehehe =p

meowwmania said...

harap mereka semua selamat..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

harap2 Tompok balik ek.. dah dapat makan free lagi mau pindah.

Zara Alisha said...

tgh ari td nampak diekor kt ap3... portion d... kiut sgt si yuki ank mak dia tu... lincah je... lompat sana sini..

UniMeOw said...

leeyana:yg tu nama totoro, uni pun syg yg tu jugak..tp tp tp tp tp kwn uni ckp uni bias sb lagi syg kat si yuki..haha...

chic na:haah,ntah biler dyekor kawen. tengok2 uni dah ada cucu..aummmm~

UniMeOw said...

CM:huhu uni pun xsure wad bersalin mana dia pilih...grrrrrr

hafiz:aku suka semua,tp lagi suka kucg kg yg bulu pendek..kemas & sng jaga..hehe

UniMeOw said...

MM & ibuKM: amin...tq aw..
ibuKM,,bagus2..beletiaq lagi kat si tompok tu...geram uni aw kat dy...huhu


zara:kte pn dah jumpa..huhu semalam si nabilahuda kacau dyekor..t la kte tnjuk yg mn satu nabilahuda...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...