Tuesday, 29 May 2012

Kemon la beb…kita dah dewasa!


Situasi 1
“npe aku nampak macam ko benci kat aku jer..?”
“eh,,mana ada aku benci kat ko..ada penah aku cakap aku benci kat ko?”

Situasi 2
“apsal la si A tu cakap aku marah kat dia,,mana ada aku marah..aku xcakap pon aku marah kan…”
Padahal masa cakap dengan si A, dia tinggikan suara, tengking2…

Hadeh! Kemon la beb…
Kita dah dewasa kan..
Tak perlu tunggu orang cakap dulu baru kita nak paham..

Orang pun senang2 je boleh paham maksud tersirat di sebalik perbuatan kita, even kita x cakap.

So pasni, kalo korang tunjuk rasa meluat kat seseorang, jangan salahkan dia dengan alasan “aku x cakap pun aku meluat kat ko”.

Xperlu cakap pun orang boleh paham.

Tu la namanya body language.
Atau dalam istilah yang lebih psikologinya, verb-without-word.

Tanpa perlu berkata apa2, cukup dengan gerak badan, nada suara, mimik muka, gaya bercakap, cara berSMS, cara komen kat fb & macam2 la, orang dah paham pe maksud kita.

tapi masalahnya, ada jugak manusia yang jenis xpaham2...

2 je nak cakap, sekian.

we r angry tunite!!!
>pic cilok kat gugel<


UniMeOw: aummmmm!!! Saya rasa nak marah tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi tapi zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz………

7 comments:

Mia Zara said...

sabar yerr... tu semua gelagat manusia...

Naz said...

manusia tak pernah lepas dari melakukan kesilapan

Nini D.. said...

btol3x...mmg setuju!

Mia Zara said...

human behavior

Chic Na said...

haha.. nak marah sampai tertido. kikiki.. sabarrrr... :)

masy ctah said...

sape buat? yg mane? dok3~~~ =D

UniMeOw said...

aummmm~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...