Friday, 14 December 2012

suka atau benci


anda benci saya?
anda suka saya?

saya tak kisah. 
saya langsung xde masalah walau apa pun perasaan anda kat saya.

kenapa?
kerana...suka atau benci,,itu perasaan anda.
bukan saya.
jadi, sebarang rasa ketidaksenangan di sebalik perasaan anda itu, anda yang tanggung. 

dan itu adalah perasaan anda.
jadi, sukati anda la nak suka atau benci saya.
Apa pun perasaan orang kat kita,,tu bukan masalah kita..
tu masalah orang tu sendiri..
apa hak saya nak halang? 

begitu juga...
dengan perasaan saya.
sukati saya la nak suka atau benci anda.
apa hak anda nak halang?

dalam bahasa kasarnya,
anda nak suka saya ke, benci saya ke,
tu anda punya pasal la~ hoho...
*mintak mahap la makcik konah, terkasar bahasa lak di situ~

saya tak hidup kalau orang puji saya.
dan saya jugak tak mampos mati kalau orang keji saya.


cuma satu saya mintak.
jangan sesekali desak saya suka kat anda jugak kalau anda suka kat saya.
dan jangan sampai saya benci kat anda jugak kalau anda benci kat saya.


dan ingat, 
walau anda suka kat saya, saya bukanlah hak mutlak anda.
kalau anda benci kat saya, saya ni bukanlah sesiapa pun dalam hidup anda.


p/s: entry ni x ditujukan khas buat sesiapa, sekadar berbicara dengan manusia secara umum. J

UniMeOw: Apa hang melalut ni cik kiah oiiii~~ P wat repot sesi!! Haipppp~



9 comments:

nea said...

yeaayy. Sangat sokong =)

Zara Alisha said...

waaa... takut nk komen

محمد رازيق said...

setuju. asal kita menjadi diri sndiri dan berbuat baik.

IntaNBerliaN said...

ingat uni tuju kat sesiapa td :-)

Mimie said...

Salam singgah sini dan follow

Ca Ezah said...

awk jgn benci ca eh..hehe... i'm back ! :)

onie said...

yang penting kita kena jaga perasaan kita dahulu sebelum orang lain

Anonymous said...

wah...suka ayat kamu itu...^_^ v

UniMeOw said...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...