Sunday, 10 March 2013

10 FAKTA MENARIK TENTANG KUCING

1. Kucing boleh membezakan warna ungu, biru, hijau dan kuning.

2. Kucing boleh balik ke rumah walaupun di buang jauh2, tanpa disediakan kompas.

3. Kucing mempunyai ingatan jauh lebih baik daripada anjing, monyet, orang hutan. 


xleh timer hakikat dia kalah ngan kucing..wakakakaa


4. Kucing boleh mengeluarkan lebih daripada 100 bunyian .

5. Kucing mempunyai kelajuan hampir 50 KM/J

6. Kucing akan mejilat tubuh badannya setelah mengalami kejadian berbahaya bertujuan untuk menenangkan dirinya .

7. Kucing tidak pernah berpeluh, walupun setitik . 







Masalah wajah berminyak selesai setelah saya menjadi kucing..eheh? :p

8. Kucing mempunyai DNA yang berjenis AB dan boleh di padankan dengan manusia yang berdarah AB .

9. Kucing betina mengambil masa lebih kurang 58-65 hari ketika waktu buntingnya .

10. Kucing mempunyai suhu normalnya adalah 38.6 darjah celcius



 UniMeOw : tq sahabat!

21 comments:

http://wonderfurrworld.blogspot.com/ said...

ngeeeeeee muka org utan tu x bleh blahh..ekekeke

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

sangat setuju dengan no2, memang diorang pandai balik kan

UniMeOw said...

ww:hehehe fras la tu...dulu masa tadika mst slalu kalah lumba lari ngan kucg..:p

UniMeOw said...

ibuKM:yup!!sb dyekor ada misai ajaib..hehe

orochimaruNM orochimaruNM said...

~ takot ngan kucin..!

UniMeOw said...

xpe,,kucg xtakot ngn kte pon..eheh

deno said...

suka kucing :)

Norizan J said...

the best pets: kucing.. tapi sayang apartment ktorang x blh bela kucing..huhuhu

UniMeOw said...

deno: kucing pun suka kita...:D

UniMeOw said...

norizan:ala cygnye...aummm...

Hanida Moss said...

dua-dua caption gamba kelakar ok. hahaha.. i love my peanut!!!

my notes said...

fakta yg menarik ... kucing ni mcm anjing gak . dia faham apa yg tuan dia cakap /arahan . Ada sekali tuh mama meow ni pi jalan n anak ikut sekali tapi mama meow balik single , anak tah mana cicir . Saya suruh mama meow bawa anaknya balik . Esok pagi saya nampak anak - anaknya ada bersamanya sedang tidor .

Nora Karim said...

tekejut baca fakta no 8... allahuakbar!

UniMeOw said...

hanida:hehehe..:)

mynotes:uni pon penah hadpi situasi yg sama...ewwww...kucg mmg bijak!! >_<

UniMeOw said...

kak nora:xtaw la fakta ke auta tu..uni pon rembat kat fb je,,,harap2 btol la..hehe sb uni pon darah ab :D

IntaNBerliaN said...

a'aa betoi la... kucig mmg blh balik umah walau dh buangg jauh.. tu yg heran tu.. hihi

Che Rosliza Che Mat said...

Memang setuju no 2...kita buang jauh2...dia tetap dapat balik..

UniMeOw said...

hehe mmg la..misai dy Allah bg cukup power nye lah!kalah doremon..hehe

nur amni said...

suka kucing jugak..no7 tu memang yela,ajaibkan..

Akak Adek said...

As salam..,

Comellah faktanya...

^____^

suka meow...!

Video Kucing Comel said...

Sian orang utan tu.. hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...