Monday, 4 March 2013

Orang Mana??



Beberapa tahun yang lalu, ada sorang cikgu sekolah menengah aku ni..dia bukak butik pengantin. Butik tu dekat sangat dengan kampung belah mama.
 
Bila sedara aku kawen, dyorang tempah la kat dia.

Masa kenduri sedara aku tu, beria-ia dia pesan kat aku. 

“ayuni, kalau kamu nak kawen nanti habaq kat cikgu na..”

 Aku tak jawab pun. Gelak2 je. Masa tu aku baru 19 tahun.
Sekarang, bila tiba giliran family aku nak wat kenduri, aku pun SMS la dia..tanya pasal baju pengantin..
Ni jawapan dia:
“cegu dh x buat lg. tp mak sedara cegu buat kat …(tempat dirahsiakan..hehe) tahniah dh bertemu pasangan idaman hati. Orang mana tu?”
Ternganga aku seketika baca sms cikgu tu. 
................................
Muahahahahahahaa… 
berguling2 aku gelak. 
Hadoiiiii…muka cenggini pun ada hati nak kawen ke? wakakaka…
So aku pun dengan penuh kesabaran sebab tahan gelak mengeksplen kat dia.. bukan aku yang nak kawen, abang sulung aku tu ha… aku ni anak bongsu kot, memang lambat lagi la kan..haha
Hmm..bila difikir2 balik, cikgu tanya orang mana? Apa aku nak jawab?
Jawapannya mudah.. orang BUMI la cikguuuu…takkan orang marikh..haha

Ok2, siyes aku xde lagi jawapan yang betul. Allah je yang tau orang mana..hehehe wallahualam.
fuhh! Jangan la cikgu tu baca entry ni..naya aku..hik3..mtk mf cgu,,wat cgu tkejut..:p

UniMeOw : bukan nak sombong, sekadar tak mahu lukakan hati sendiri je..maaf100x!

10 comments:

Saffiyah Khadeeja said...

tahniah la dh bertemu pasangan hati

al- lavendari said...

jodoh dan ajal, hanya tuhan sahaja yang tahu.

terima kasih kerana singgah dan meninggalkan jejak di blog pakcik.

★ aIsyaH ★ said...

orang marikh pun apa slhnye..hihi..

semoga bertemu jodoh di waktu , keadaan n saat y tepat ..=)

deno said...

insyaallah... jodoh pertemuan akan sampai waktunya ... hehe..

p/s: unimeow, betul ke mimpi jumpa deno??? mcm mana deno masa tu? pakai baju apa? mimpi pasal apa masa tu...?hehehe... byk betul tanya... hehe...agaknya deno jln2 nak kenal blogger2 kot... hehehe

nini said...

orang planet namik smart...hehe...

UniMeOw said...

saffiyyah:maaf buk,ngak ketemu lagik..haha

al-lavendari:wallahualam..:)

UniMeOw said...

aisyah:amin...hehe ni dah rdy nak p marikh..haha :p

deno:amin..skg masa utk tesis!!n blog..hehe

UniMeOw said...

nini:betol2..!!uni suka bezita...:)

Lutfi Azmi said...

huhu. tapi kalau dah nk kawin pon ape salahnya. haha

UniMeOw said...

salah la lutfi..study pon ntah ke mana,,keja pon lom tentu..kalo kawen pun nyusahkan org je..hik3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...