Monday, 23 May 2011

Format Penulisan Diari Aku

Waarrgghhh…..aku malu giler rini..malu sangat2…malu yang teramat!!!! Tidak pernah ku sangka aku akan mendapat kemaluan yang besar pada hari ini!!! L oh Tuhan,,,kenapa mesti aku yang hadapi semua ini…kenapa bukan orang lain..kenapa bukan kucing je yang menghadapi peristiwa ini….uhukkk2…
siyes aku malu giler!!! pic from cik google..

Kenapa la aku bleh wat mende2 camtu depan orang…teruknya aku nie..

Xtau dah macam mana nak keluar bilik. Malu yang tersangat2 nie! Rasa macam nak sembunyi muka dalam poket jer…huk3…

Yang si dia tu pon,,,gatal gi tengok aku tu pehal??? hei budak!! Hei orang tua,,!! kalo ko x tengok aku, xde la mende nie nak jadi taw..!! aku taw la aku comel, xyah r tengok aku camtu!! Sebab ko la aku dah xnak kuar bilik taw!! 

Lagi 1, dah taw mende tu akan memalukan aku, xyah r tengok2 then bisik2 kat kawan ko! Then xyah la bagi pandangan bermakna sampai aku terpaksa tunduk buat2 x faham!! Haduuuiiiii,,,malu la weyh…setiap kali terpikir mende ni, aku rasa macam nak terjun bangunan meja (meja yg paling rendah) huhu...
Maluuu…….:’(


RASIONAL

Okey2,,,uni,,aku paham perasaan ko. Malu kan? Ok, sekarang ko relax, tarik nafas….jangan pikir lagi sal mende tu…

1st,aku rasa xpayah la ko tanya “kenapa” kat sini..memang Allah dah takdirkan nak bagi kejadian nie kat ko. Anggap la ko insan bertuah kerana terpilih. Mungkin Dia hanya nak uji hamba-Nya, nak tengok, setakat mana hamba Dia nie redha ngan ketentuan Dia.. jadi, bila ko termasuk salah sorang hamba yang diuji, sepatutnya ko bersyukur. (Coz kita taw Allah tak abaikan kita camtu jer kat muka bumi neyh..) Bukan tanya “kenapa” seolah2 Allah tersilap pilih orang. Dia takkan pernah silap, ko pun taw kan..?

2nd, anggap la nie sebagai peringatan kat ko supaya ko x sombong sangat dengan orang pasnie. (cup,,bile lak aku sombong???!!!)

3rd, ko sebenarnya bertuah. Embarrassed event selalunya akan mematangkan kita..betul…pecaya la..siyes! Apa yang ko susah hati sebenarnya? Orang nak gelakkan ko? Aku rasa, tu memang hak dia nak gelak kat sapa2 pon. Siapa kita nak halang dia? Ko malu dia ce citer kat kawan2? So what? Bukan ko yang kena tanggung dosa dia pun.. 
dah taw dia nak gelak, yang ko g layan pon watpe..cuba wat xtaw jer, biar dia gelak sorang2. Ha,,last2 dia gak yang malu sdri t..lagipon, ko bukan cam pun muka dia kan…haha so lantak la dia nak pandang slack kat ko pon lepas ni.

4th,cadangan aku camnie la..ko pikir camnie: “kalo dia gelak n citer kat semua orang pasal mende tu,,,,ada efek akidah aku ke? Ada kaco fmly aku? ada susahkan ati mama abah? Ada wat kucing aku kelaparan? Ada mengganggu penjualan aiskrim? Ada merosakkan paru2,jantung mahupun limpa aku? xde kan….so lantak la! Lalalala~

~TAMAT~

Yeah,,beginilah format diari aku..setiap perkara negatif yang kita fikir, mesti kena rasional balik. Jangan biar terus menular dalam diri..

UniMeOw: haha ni nak publish, ayat kat atas tu cover2 r…kalo diari betol,,hmmm…

3 comments:

Zamri said...

ape yg dh terjadi..ape yg memalukn tu..ce cite ckit ngn aku..

UniMeOw said...

huhu terlalu memalukan...
smpai xsggup utk d'citerkan....isk3..

kasih sufi said...

sharing is caring...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...