Monday 9 May 2011

Tujuan aku buat blog neyh..haha

Bila baca tajuk kat atas nie, aku rasa macam buat proposal pulak. Siap ada tujuan..haha naseb baek aku x tambah matlamat, objektif, misi,visi.. kalo tak memang sebijik la macam paperwork..haha

Sebab apa kita buat blog? Banyak sebabnya….meh sini aku nak ce citer..

1.Sharing is caring, caring is loving!!
ada orang memang buat blog sebab dia nak share ilmu & maklumat yang dia ada..
contoh,,,blog resepi, blog pasal pengakap, blog lirik lagu,blog agama, blog sal mekap2, blog gosip2 artis,,ada kawan aku lagi best,,,dia mbik kos iT, n blog dia pasal iT je..(err,,aku dah x ingat nama blog dia..hehe)




2. Sebab nak ramai followers
 hah,,kalo nak ramai follower xleh tulis pasal diri jer (bak kata kawan aku…aku stuju!)
kena banyak share ngan orang. Kebanyakan blogger follow sebab nak maklumat, x pon sebab cter yang menarik lam satu2 blog tu..
lagi, kalo nak orang follow kena ada banyak pic..ada orang buat komik lagi!
ada orang memang ada bakat menulis, so kalo blog dia juz cter sal diri dia pun orang akan follow..aku pon ada je follow blog cmtu..bes! ;D
hah,,kalo nak ramai lagi orang follow, kacang rebus je..gurl,tempek mekap banyak2 kat muka,,mek gambaQ wat muka konon cute itik, pastu p studio mek gambaQ then 
letak kat blog…perrgghhh msti ramai la yg follow! :D


3. Nak duit
hah,yang ni pon same gak macam yang no 2…jangan tanya aku cmner nak dapat dwet ngn berblogging,,aku sendiri pon blog ntah pape…huhu


4. Nak luahkan perasaan,ala2 diari gitu..
hah,,yang ni lagi best..blog la tempat meluahkan rasa meluat, nyampah, suka, sayang, xpueh hati, epi, bla3…
ada orang gunakan blog untuk puji diri sendiri! Almaklum la~ kalo puji diri depan2 orang kang orang kata nak nunjuk pulak…so blog la jadik mangsa…haha


5. 5.Saja je nak buat sebab tengok orang lain buat cam best jer..
     hehe aku ke nie?? Eh,,no3x…
aku ada alasan tersendiri k…


Ermm,,nape aku buat blog ni ek…???
kenapa..?


Kenapa............…?


Why?


Kyoon?


Porke?


Awat?


Saipa?


Bakpo?


Errrr…..ai segan la nak gtaw…ewwww~ (sambil menutup muke dengan lappy..)


Ermmm,,,tujuan ai buat blog ni kan,,,,jawapannya bukanlah semata2 daripada yang kat atas tadi tu…hehe


Tapi…

Sebabbbbb,,,,errrr…
Blog ni adiah untuk sum1…jangan tanya siapa!!

~Usah tanyakan siapa….kerna ku xtahu….~


Blog aku ni banyak citer pasal aaaakkkkkkkuuuuuu jerk an? Xpon kucing2 aku..kan3x..?

blog ni 8cely adiah untuk sum1 yang nak kenal aku dengan lebih mendalam..x kesah la, kawan ke, family ke, future hubby ke, coz kadang2 kita kenal orang tu dari luaran, belom tentu kita kenal sepenuhnya.. ramai je kawan2 aku dari luar nampak lain, tapi bila di alam maya…ooooo baru taw dia ni macam ni sebenaqnya… dia suka camni, xsuka camtu…contoh…


so..sory la wat sesaper yg borink ngan blog yg asek menciterkan ttg tuan dia je ni..haha

Kan aku dah pesan awal2, kalo xsuke ngn blog nie,,jangan baca..hehe :p

Tulip Manja: ingat senang ke nak kenal orang betol2?lalala~

MeOw2: n3 yg dicopypaste khas dari blog lama…sob2..T_T

1 comment:

Ieza2fyza said...

suka blog nie.
suka psl ade tikus comel. slalu bg mkn kat dia tp tak kenyang2 pon...
kopiko sgt cumel..

ape lg ek?

aa.. luv luv kat penjuru kanan tu cun sgt...
pastu theme blog ni..
latar dia tapak kaki tucen..


eh, jgn igt puji ade makne taw.
nie mmg ikhlas dr ati.
takde makne nak puji sbb kenal baru semalam..
kan kan? hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...