Friday, 19 April 2013

Dah jodoh, nak wat camne…


Ramai orang suka cakap camni kan?
Espeselly orang yang TERkawen dengan orang yang kurang patut. Amboi indahnya bahasa~

Contoh, terkawen dengan suami orang, dengan orang tua bangka (biar la,,bukan dosa pon!), terkawen dengan anak ikan orang yang terlalu muda, atuk terkawen dengan budak baru habis SPM, bla3..

Tapi yang paling kerap didengar, bila terkawen dengan suami orang la kan.. tak pun merampas isteri/tunang/aweks orang. Hmmm...

“Terkawen” yang lain2 tu, walaupun orang sekeliling mengata, bagi aku takpe je..selagi tak dosa, biar la kan.. 

Kawen dengan laki orang pun tak dosa sebenarnya. Sebab laki tu memang kuota dia 4. Kecuali la kalau dia dah ada 10 orang bini..eheh.. 

Tapi ustazah aku cakap, seboleh2nya elakkan la daripada kawen dengan suami orang. Tambah2 lagi kalau yang bercinta diam2 tu.. 

Alasan “dah jodoh, nak  wat camner..” hanya boleh diterima SEKIRANYA, si perempuan tadi memang dah sedaya-upaya mengelak daripada ‘berjodoh’ dengan lelaki tu. Kalau sama tempat kerja, pompuan ni try jugak2 tukar tempat kerja (ni contoh yang ustazah aku bagi). Kalau at last diorang memang ditakdirkan kawen jugak, yup..tu memang jodoh. 

Tapi kalau dah tahu si lelaki/pompuan tu suami/isteri orang, then gatal2 gi layan, pastu kata “dah jodohhhh…nak wat camner..” (dengan wajah pasrah), ha…yang tu memang takleh diterima la..huhu

Ni ustazah aku yang kata. Kalau tersalah ke hapa, ceq mintak maaf la..huhu


UniMeOw: homesick sampai nangis2, tu pon ada hati berangan nak duduk oversea. (Y_Y)

4 comments:

AyueJean AJ said...

Jodoh ni rahsia Allah swt..
Susah nak cakap..
Hehehheheh..
Tapi kalau dah jodoh, nak buat macam mana.... =D

UniMeOw said...

haha yolah2..

Cik Yaya said...

salam..

btul tu kate cik AJ di ats..hehe
serah jodh pd Allah SWT..yakin pada NYA..dia hnye akn beri yg tbaik utk kita asal kita jgn ptus bdoa dan bhrap pdnya..dan bila jodh itu telah tiba,trima dgn hati yg redha =)

UniMeOw said...

setuju~! :D


tp tp tp tp n3 ni xde kena ngena ngan uni aw..xde kaitan ngan sp pon sebenarnya..

wat ms ni xrisau pon sal jodoh..nt2 la pk..lalala...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...