Monday, 15 April 2013

Kikin Makan Rumput


Penah tengok kucing makan rumput?

Aku pestaim tengok masa sekolah rendah, darjah 1 kalau tak silap.

Masa tu punya la takjub aku tengok si Oren makan rumput. Terus aku jerit-jerit panggil abah. Konon nak ajak abah takjub sama..ceh!

Abah cakap…
“biasa la tu kucing makan rumput. Dia tak sihat tu. Dia makan rumput supaya dia boleh muntahkan balik makanan yang dia silap bedal makan yang buat dia tak sihat tu..”

Oooooo macam tu ke bah.. adik ingat dia nak bertukar jadi kambing..huhu

Yeah, inilah akibatnya bila menjadi kanak2 yang membesar dalam zaman Power Rangers & Sailormoon. Pantang silap sikit mula la nak ‘bertukar’.

Sejak tu aku tak pernah heran dah nampak kucing makan rumput. Malah kalau jumpa, siap ofer nak suapkan dyekor lagi. Wakaka…

Baru-baru ni aku nampak si Kikin makan rumput. 

Ini Kikin dan itu rumput
“awat Kikin,,,tak sihat ka..” (dengan lagak macam doktor)

Kikin geleng2 kepala. Ok, aku tipu. Haha…

Macam biasa, Kikin buat2 malu bila aku tengok dia makan…caittt!!!!

 tapi selalu bila aku balik kerja, elok je dia lari2 ikut aku masuk bilik..
opppsss!!!

UniMeOw: tengok shawl murah2, urut dada sambil cakap “sabar…the time will come…” (Y_Y)

14 comments:

Masya said...

owhh kalau makan rumput dia x sihat yer.. baru saya tahu..

Hud Aikara said...

hahaha...dulu saya pun jakun, tapi mak pulak cakap kucing makan rumput sebab nak bersihkan perut...tapi kalau kuya dan leo bukan makan sikit2 tapi jadi kambing terus..hahahaha

UniMeOw said...

masya:yup,,uni bleh jadi tabib kucg dah ni..hehe

UniMeOw said...

hud:betol la tu,bila dia muntahkan balik maknanya dia bersihkan perut dia la..hehe

nanti uni gi melawat "kambing" hud k..hahaha

my notes said...

assalamualaikum ... kucing mmg mkn rumput ... kalau mrk nih jumpa pokok kucing galak , terus jer la letak hidung kat pokok tu mcm ump sgt .

Naz said...

nape xjoin kikin tu makan rumput sekali..haha

latifah zainal said...

bce entry hai wtpe tu teruz jd takut.bce entry kikin makan rumput teruz ketawa terbahak2..haha..komen drp Naz tu pun lawak..haha..btw ingatkan kucing makan rumput sbb buang tabiat,rupenya nak besihkan perut..ok dah faham

UniMeOw said...

wsalam MN..betol2..kalo mkn rumput ni,,tandanya dia sakit..
tp kalo mkn n gesel2 gatal kat akar kucg galak 2,,macam suplement dia la..errr i mean,,2 jamu dyekor la..haha

UniMeOw said...

naz:tu la,ingat nak join...tp dia xmasak dulu rumput tu..

cer la dia wat rumput masak kicap ke, rumput masak 3 rasa ke..mesti uni dah join..eheh?! :p

UniMeOw said...

LZ:hehe jgn takut la kak..uni ni beletiaq kat blog je lebih,,kalo depan2 diam je..haha...

huishh...mengamuk kucg2 sedunia kalau dyekor tau kak igt dyekor buang tebiat..haha

Zara Alisha said...

owh bru tao..hahhaha

UniMeOw said...

tahniah!! :D

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

perut tak selesa, makan rumput pastu muntah... bijak2

UniMeOw said...

kan ibuKM...Maha Bijaksana sungguh Pencipta dyekor ni...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...