Thursday, 25 April 2013

Praktikal & Internship


Tadi pegi taklimat internship & RLM. (kalo x kerana taklimat ni, hari Selasa lepas aku dah selamat berada di rumah…grrr)

RLM tu apa? RLM tu..Rancangan Latihan Mengajar. Senang cerita praktikal la.. praktikal untuk jadi cikgu. Huhu…berdebar pulak rasa..


dulu selalu nampak cgu2 isi buku ni..lg 2 minggu, giliran aku pulak..huhu
Internship tu pulak apa? Internship tu…ermm praktikal jugak, sebagai kaunselor. Oleh kerana tempat praktikal aku nanti kat sekolah, so internship aku ni macam praktikal untuk jadi cikgu kaunseling la..huhu


Dalam masa 14 minggu, aku kena berpraktikal sakan selama 510 jam. So, di saat orang lain bergumbira dengan cuti pertengahan tahun selama seminggu (kalau tak silap), aku tetap kena praktikal. Sebagai kaunselor. Seronoknya! :D

Bila cikgu2 lain boleh balik pukul 2, aku tetap kena ada kat sekolah sampai pukul 5. Kena praktikal macam ofis hour. Wow! Seronok sangat2~~

Tesis tak siap lagi.
Kelas ada lagi.
Assignment ada lagi. Outdoor lak tu..

Tapi xpe la, daripada aku kena konvo tahun depan, aku lebih sanggup hadapi semua ni.


ni namanya main cikgu2 sorang2 kt bilik sendiri. (gilakah?!)

Errrr ada sesaper tahu rumah sewa kat perlis?

UniMeOw: tesis. (Y_Y)

15 comments:

AyueJean AJ said...

Selamat menjalani praktikal... =D

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

cikgu Uni! jangan garang2 tau.. hehe

Ainim Suju said...

selamat menjalani internship ye

Mizz Aiza said...

selamat berpraktikal..

my notes said...

assalamualaikum ... cayok , cayok ... perkara biasalah ...

Aniq Bukhary said...

I wish you luck :)

CTK said...

selamat berpraktikal...jd cikgu yg disayangi ank murid ye :D

Zara Alisha said...

rasenyer kite kan .. huhuu..kena praktikal kt hospital...huhuhu..cuic dah call...

Zara Alisha said...

lawa cikgu pakai kaler biru... kaler brown ade x..hehehe

zaki zaini said...

dah jadi cikgu tu.....
jgn garang sgt mcm kucing yg bru dpt anak....
nak tgok pun xleh....
hehehe...
selamat berpraktikal....
gud luck..

UniMeOw said...

AJ:tq kak cyg..<3

baek ibuKM..(org br nk blajar jd grg yg btol2 grg..haha)

UniMeOw said...

ainim & miss aiza:tqvm! <3

UniMeOw said...

MN:wsalam...tq aw..ni mst ada pglaman ni..hehe

aniq:tqvm!!! :D

UniMeOw said...

ctk:yg penting,,uni kne syg murid2 lu..hik3...

zara:kaler brown kte pkai gak,tp tme 2 xsmpt mek gmbaq..haha

UniMeOw said...

zaki zaini:hahahaha bagus nasihat tu..mcm sesuai je..hadeh.. tq aw..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...