Sunday, 11 December 2011

Kucing Gumok terlekat dalam kotak

ALOSTAQ, 14 Mac: Seekor kucing didapati terlekat pada sebuah kotak yang dilihat terlalu kecil untuk memuatkan tubuhnya yang boleh tahan gumok itu.
Tuannya terpaksa meminta bantuan bomba berdekatan rumah mereka.



Tuan kucing malang itu ketika disoal siasat tidak mahu menceritakan punca kejadian pada mulanya.
 Namun setelah didesak oleh UniMeOw, puncanya telah berjaya dikenalpasti.

Kata tuan kucing ini, "kucing ceq ni buaih sgt...suka curi lauk...ceq pesan kat dia,,kalau hang curi lagi aku kurung hang..padan muka xleh dating seminggu..pastu tadi kantoi dia curi lagi..ceq pun perongoih r..bila ceq keloi dy teruih hilang...cari punya cari rupanya dok lekat kat kotak ni,,dok nyorok xbagi ceq nmpak...huhu menyesai gak la rasa dok ugut2 dy...sob2.."
katanya sambil memeluk bantal busuk kerana tidak dapat menahan kesedihan.

TERJEMAHAN:
“Kucing saya ini terlalu nakal, suka curi lauk. Saya dah pesan kat dia, kalau kau curi lagi aku kurung kau,,padan muka kau xleh dating seminggu.. tadi terkantoilah dia mencuri lagi. Maka saya pun bengang.. Apabila saya panggil dia terus hilang.. cari punya cari rupanya dia terlekat dalam kotak ni, dok sembunyi supaya saya x nampak. Huhu.. saya agak menyesal kerana mengugut dia (sehingga dia sanggup bersembunyi di dalam kotak ini..) sob2…


sumber dari BERNAMA UNIMEOW

UniMeOw:terjemahan yang xleh blah..! hak3~

9 comments:

Cik MataKuyu said...

hahahha.. kelakar lah :)

faizal mohd said...

sihatnya kucing tu..

::dEyb:: said...

hohoi...comelnye

UniMeOw said...

hehe sekadar rekaan..:p

Ca Cik Duyung said...

hehe..kena ugut ye..

UniMeOw said...

err bkn tuan blog yg ugut yer..eheh..

LAici KAng Ais said...

haha

sufi said...

hehehe.. puspawati ramlu melaporkan untuk buletin utama... tv 3...

UniMeOw said...

siap ada sambungan..?haipp~
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...