Thursday, 26 January 2012

Lagu Tadika- Ibu Ayam dikejar Musang


Errrr aku x pasti tajuk lagu tu betul ke tak..tapi aku ingat lirik lagu ni..hehe

Ibu ayam dikejar musang
Anak ayam mencari ibunya
Ibu ayam berlari, terus lari..
Dan ditangkap musang
Anak ayam mencari, terus cari…
Ibunya yang hilang..
Oh kasihan,, oh kasihan.. 
aduh kasihan…

Tetiber aku rasa nak nyanyi lagu ni sebab sejak dua tiga menjak ni ada musang selalu kacau ayam abah. Hik3..

Perasan tak, lagu ni sedih sebenarnya.. kesian kat anak ayam tu kan.. ibu dia hilang, pasni dia jadi anak yatim.. Y_Y



Tapi tapi tapi tapi..kalau musang tu x berjaya tangkap ayam,,kesian jugak kat musang tu.. sebab dia lapar… Y_Y




UniMeOw: teringat lak masa darjah 1, aku kena berlakon jadi ibu ayam (bukan ibu ayam kat hotel yer!!), kawan aku nama Hanif kena jadi musang..hahahahaha~ 

7 comments:

safi said...

mcm pernah maen ayam ngn musang ni..hehehe... xigt dah..lame giler xmaen.. klu besor camgini tetibe maen... taktao nk kate pe?

hud aikara said...

lagu ni mengingatkan saya masa sekolah rendah dulu...hehehe...

yad'z said...

tak tau pun lagu nie cam mane.... T_T

acheeqa farhana said...

haha,,teringat kenangan zaman tadika..

suka nyanyi lagu ni dlu.hehe

Suhami Ahmad said...

takpolah kan...Allha dah ciptakan semuonya perfect....masing2 ado rantaian makanan sendiri =)

Anonymous said...

macam mangkok!

UniMeOw said...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...