Wednesday 18 January 2012

PJK

Cuba ingat balik masa zaman sekolah..ada satu subjek nama Pendidikan Jasmani & Kesihatan kan? Atau nama pendeknya PJK. Nak lagi pendek? Ok2,,PJ.



Selalunya bila waktu PJ je, budak laki dengan hepinya akan pergi padang dan main. Main la pape pon, bola sepak ke, bola tampar ke, ping pong ke, batu selambut ke…janji main.

Budak pompuan pulak?

Hmmmm duduk dalam kelas, bergosip. (aku pon join gak) Tak pun siapkan homework semalam.


Kalau kat sekolah aku dulu, cikgu PJ ada 2 untuk setiap kelas. Sorang cikgu laki, sorang cikgu pompuan. Cikgu laki senang je kerjanya, cuma tengok je student laki main kat padang..


Cikgu pompuan susah sikit, kena masuk kelas. Kalau ada masa rajin tu, sembang la jugak pasal kesihatan yang ada dalam buku teks PJ tu.. (kan susah tu..)

Kalau malas sikit, xsembang dah pasal subjek tu. Ubah topik sikit, beletiaQ! Adaaaaa je ideanya nak beletiaq..aku pon xpaham la sebab apa. macam aku pulak..kuat beletiaQ!

Kalau malas banyak,,laaaagi “susah”. Suruh bebudak pompuan ni buat keja sendiri! (=_=”) susah giler kan?

Sebagai sorang student mithali,,aku teramatlah suka dengan subjek PJ ni walaupun aku pompuan. Aku teringin sangat nak main kat padang. Nak main sukan feveret aku, bola jaring.





Tapi malangnya aku xde peluang. Aku penah nak join pasukan bola jaring sekolah, tapi cikgu tolak sebab nak aku fokus dengan akademik. Bukan apa, cikgu takut aku selalu ponteng kelas sebab asyik training.. kejam kan?

I don wanna b like JACK! :(



Aku teringin sangat2 nak main masa subjek PJK. Tapi kalau aku sorang je pompuan dalam kelas tu yang nak main, aku nak maen dengan sapa? Dengan bebudak laki? Huh…xmaw haku… macam la depa nak sangat maen ngan haku..haha

So…


Kalau aku jadi cikgu nanti…aku nak mintak kat pengetua tu nak ajar PJK!
Dan semua bebudak pompuan WAJIB bawak baju PJ..! sapa xbawakkkk,,, cikgu garang ni denda dyorang menari poco2 tengah padang pakai baju kurung, jadi cheerleader dak2 laki maen bola!


Dan.. ofkos la aku akan maen ngan dyorang..lepas geram waktu sekolah dulu x dapat maen..hehe


UniMeOw: syok tengok student kat Jepun rajin PJ..(n_n) 

|
|
|
|
|
v

Errrr patot la dyorang rajin PJ..lalalala~


5 comments:

jelah said...

PJ adalah subjek paling best...kalo dh nme laki mmg depa suka maen...kadang2 4 hari sebelum waktu PJ dh tanyer cikgu"ade Pj x ari nie,kita nk maen ape cikgu?"..

ery D cat said...

hahahah dr gmbr patutla mereka syok pj...tgk la tu..ish3x..tercabul ery rs hahaha..tercabul perasaan...jd cikgu kn pantau kalau ada yg len mcm sgt ms PJ k..:P..

Unknown said...

main pJ macam tu .. haduihh .. hehehe~

sufi said...

hik7... tersedu2 den..uhuk7x.. selok.. xkn la nk lepas geram smpaei nk maen bola skali ngn bebudak tu..bawak2lah bertaubat skit...sat g jatuh terlentang kan.. larat ke kejor bola tu.. lari xsampai 5 minit dh semput.. tringin nk maen futsal la...hak7x

sufi said...

gurau je k.unimeow.. kite sndiri pun semput nk kejor bola tu..hehehe.. insaffff dah... y_y

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...