Friday, 6 January 2012

Mahasiswa 3K,,,bangkitlah!

*Agar tiada mana2 hubungan silaturrahim antara dua hamba Allah terputus, usah ditanya dari mana datangnya ilham bagi n3 kali ni*

Mahasiswa 3K bermaksud mahasiswa yang hanya mengenali 3K sepanjang hidupnya di universiti, iaitu Katil, Kafe dan Kuliah.

Aku bukanlah sesiapa, aku pun bukan aktif sangat. Biasa je.. Akademik pun biasa je..tapi xde la sampai tahap 3K ni.

It’s ok 2 b mahasiswa 3K, tak salah pun, tu kan pilihan masing2. Tapi kena la bertanggungjawab terhadap pilihan masing2 tu..

kalau anda pilih untuk jadi mahasiswa 3K, jangan salahkan sesiapa bila susah dapat kerja nanti. Jangan tuding jari pada pihak U kalau anda takut nak bercakap di khalayak ramai apabila sudah berkerja nanti. Jangan salahkan sesiapa, kerana itu pilihan anda sendiri.

aku pon pemalas..tp xnah salahkan org laen bila aku dah dapat balasan...:p

Ubah cara berfikir. Daripada asyik bertanya

“apa yang U telah sumbangkan pada saya?” kepada

-------à “apa yang telah saya sumbangkan pada U?”

ntah la,,saya sumbangkan pgunaan fb terbanyak pd u kot..lalalalaa

Jangan merungut apabila tidak menerima sesuatu, tetapi merungutlah apabila tidak memberi sesuatu.

Anda tidak akan jauh hati membaca n3 ini sekiranya anda tak termasuk dari golongan mahasiswa 3K. Jadi bagi mereka2 yang telah jauh hati, terlebih dahulu maafkan saya ya. Tapi biasa la bila kena kritik kan..kalau tak boleh dikritik sampai bila pun takkan maju.

Sekian, salam sahabat.. J

UniMeOw : Give more than u receive!

P/s: n3 lama,,,baru nak publish..huhu

6 comments:

sufi said...

xda kualiti.. student hnya blajar tuk pointer...huhu..tu yg diorg kejar bkn ilmu... ye la kan klu xpass xdpt pape jugakkk... uhuk7x... just pndgn..
kadang2 bila pi interview kerja xdpt wlaupun pointer tggi mengunung... huhu..sbb xde KSAOs best or higher... klu ade yg U xpentingkan pointer..huhuhu..nk pi situ la... cari yg pentingkan KSAOs..pndgn je..kikiki

Naz said...

good piece of advice

Jue said...

life ni mmg more to give and take..x kisah la kita ni siswa siswi mahupun bkerja atau tidak

dan ya kritkan penting tp jgn smpi kita lemas dlm pe org ckp hihi

entry lama br nak publisH?pergh! lama tu

Hanie_Dew said...

kritikan yang membina bole memajukan kita dari takuk lama. kritikan yang down kan kita tukar kan jadi bentuk positif.

aku dah biasa kene kritik oleh jue. T__T

Nin ja said...

haha~~..

mcm penh dgr ayat nie kat KUIS...


NINJA

UniMeOw said...

n3 ni bukan la bmksud nak marah2 ke hapa...

cuma nak wat makhluk2 yg byk komplen 2 b'fikir,,,besar sgt dah ke sumbangan dyorg kat u...
layak sgt ke dyorg nak komplen mcm2...

hmmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...