Thursday, 5 January 2012

Little Tortoise



Semalam aku n kawan2 pegi pasar malam. Release tension lepas exam 5 paper straight..huhu

Waktu jalan2 tu,, aku nampak kedai jual ikan, kura2, akuarium & aksesori akuarium..  aku betul2 jatuh cinta kat kura2 bila tengok kura2 kecik tu berebut naik jambatan dalam akuarium tu.. comel sgt..! kaler hijau pekat..

nie x hijau,,yang semalam hijauuuu sangat! lagi hijau dpd ninja turtle..


Mamat yang jaga kedai tu cakap sekor RM8, sepasang RM15..
cute kan cute kan cute kannnn...:D


Kalau nak beli pun mesti la aku beli sepasang, x sampai hati tengok dia kesunyian hidup sorang2 sekoq2..huhu
hmmpphh comel sgt!

Tapi,,kalau aku beli sekarang pun..sekarang dah nak habeh sem. Aku xmo bela kura2 kat umah, sebab dah cukup bz ngan kerenah meow2 aku..huhu

Lagipon aku nak bela kat u sebab sini x boleh bela kucing lam bilik.. so kalau ada kura2 t xde la aku borink sangat..

So aku wat keputusan aku nak bela kura2 dalam bilik sem depan! Insya-Allah..

alolo nomey2 macam meow2 ni..!!

Sekarang dalam proses mengumpul duit secukupnya demi memenuhi keperluan kura2 t..hihi
Xsabaq nak tengok kura2 main,, x sabaq nak hias akuarium!! Ermmmm….comelnyer!

sumer pic lam n3 ni dicilok dari google image.

Ok la,,nak search petua penjagaan kura2 sat..hihi daaa~~

UniMeOw: dah mula pikir nak bagi nama pe kat kura2 t…lalalaala~

10 comments:

Zamri said...

oooo..kuar xajak ea..xpe2..nti aku nk beli kura2 gak la kt pasar malam changlun tu.. =P

UniMeOw said...

eheh?kang kalo ak ajak pon bkn ko nk ikottt...:p

ok la kalo ko nk beli,,,bg kat aku yer sem dpn..ak tggu! :D

hud aikara said...

hehehe..kura2 memang sangat comel! Dulu saya dah bela seekor dari sebesar duit 20 sen sampai sebesar A4 paper. nama dia Gigie. Jenis betina dan cepat besar. Selama tiga tahun saya jaga dia. Dia paling tak suka mandi! siap his his kat air paip...hehehe..pelikkan kura2 air tak suka mandi! Tapi bila dia dah besar sangat saya tak ada pilihan kena juga lepaskan dia ke habitat yg lebih luas. Saya lepaskan dia ke tasik yg memang byk spesis dia kat situ. masa nak lepas tu memang sangat sedih apatah lagi bila saya panggil namanya dia masih berpaling w/pun seronok meluncur dalam tasik...sampai sekarang saya masih rindu kat Gigie..bila pergi kat tasik tu saya kan tengok2 mana tahu ada nampak Gigie..

UniMeOw said...

alamak hud,,cedihnye cter!! :'(

ermm kalo uni bela kura2,,uni nak lepas blakang umah je..sebab umah uni umah kg..hik3~

meowwmania said...

ala tomey tomey...

FaiZaH Fyn said...

dulu pun ade terfikir nak bela kura2 tapi sebab sibuk sgt x jadi..kesian pulak kalau kura2 tu xde org jg

Ca Cik Duyung said...

comelnye kure2 tu naik skateboard..haha..

ca dulu kat umah sewa bela hamster..haha..bila da ada anak, kawan2 bagi nama..best sgt..tp hamster ni suka memekak malam2 main roller dia tu..

sufi said...

huhuu.. dah bela bnyak kali dah.. bilo besor abah suh lepaskan..uhuk7x..klu x dia jual kt org siam... bela lepas..bela lepas.... mase kecik dulu pernah tgok kura2 yg besar.. siap masuk dlm guni..skang dh lame xtengok...

UniMeOw said...

MM:kan3x..?! :D

faizah:ha'a,,kalo bz jgn bela..(mcm la ak xbz..haha..)

sufi:erm jgn la jual kt siam..t dyorg mkn...huhu

sufi said...

xjual pun... lepas kt kolam je.. umah kitew de kolam...heheheeh n parit... pastu kura2 hlg xdpt dikesan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...